Ezen az oldalon 10 szálloda közül választhat.
Bangkok – teljes nevén Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit – két fő része: a régi és az új város (lényegében a vasútvonal által elválasztva). A régi várost a Mae Nam Chao Praya folyó öleli át. Ebben a városrészben vannak főleg a templomok és a piacok. A másik oldalon, a modern városrészben vannak a nagy bevásárlóközpontok, az üzleti élet toronyépületei, szállodák sokasága.
Bangkok északi részén (pl. Sathorn, Bangra és Yannawa) is sok hotel található, de ezekben a térségekben nappal van csak mozgalmasság, éjszaka minden elcsendesül.
A fő városrészek
A hosszú Sukhumvit Road és környéke: a modern Bangkok üzleti negyede. Bangkoknak nincs tulajdonképpen igazi központja, de azért a Sukhumvit térségében lévő teret, Siam Square-t lehet ilyennek nevezni. A Siam Square-nél kereszteződik egymással a két Skytrain-vonal.
A Silom negyed: a Silom és a Sathorn Road térsége üzleti, pénzügyi központ nappal, éjszaka pedig, a legmenőbb szórakozó negyed.
Rattanakosin: Ez a Sukhumvit és a Chao Praya folyó között elterülő, sűrűn beépített térség nevezhető a régi Bangkoknak. A megszokott értelemben óvárosnak nem nevezhető. A Rattanakosin negyedben van a legtöbb híres teplom (wat), a Kínai negyed (Yaowarat) és sok további nevezetesség. Itt van a hátizsákos turisták által preferált Khao San Road is.
Thonburi negyed: A Chao Phraya-folyó nyugis nyugati partján terül el, sok kis csatornával. Itt található a híres templom, a Wat Arun.
Ratchadaphisek: ez is egy jelentős városnegyed a Sukhumvittől északra, a Ratchadaphisek Road körül. A Ratchadaphisek Road egy részét Asokának nevezik.
Phahonyothin negyed: az azonos nevű sugárút és egy másik nagy út, a Viphavadi Ragsit Road körül terül el. E negyed leginkább arról híres, hogy itt van a a Don Muang repülőtér és a Chatuchak hétvégi piac.
Érdekes negyedek
Bangrak Bangkoknak az a negyede, amire a leginkább vonatkozhat a thai főváros egyik meghatározása: a Kelet Velencéje. A menő, elegáns hotelekkel (pl. Mandarin Oriental, ShangriLa) és éttermekkel teli Bangrak lényege ugyanis a Chao Phraya folyó környezete. Érdemes egy este ellátogatni ebbe a negyedbe és sétálgatni a folyóparton. A Bangrak negyedben vannak Bangkok legérdekesebb hangulatú éttermei. Némelyikükben színvonalas hagyományos thai táncműsor látható. Bangrak arról is híres, hogy néhány felhőkarcolójának tetején szuper panorámaéttermek és bárok látogathatóak.
A Bangrak központi részén található a Patpong éjszakai piac. Ugyan mögötte van a piros lámpás Patpong vigalmi negyed, az éjszakai piac más szomszédsága nagyon is decens, akár gyermekes családok számára is vonzó térség, pl. vásárlásokra. Nagyon jó elektronikai üzletek vannak arrafelé.
Ha a turista Bangkok meglátogatása után jön Pattayára, akkor nem fog megrökönyödni a hatalmas forgalom láttán. De hát Pattaya picike város Bangkokhoz képest, s így a forgalmi dugók akár drámaibbnak is tűnhetnek. Pattaya központi részein a csúcsforgalmi időkön kívül egész elviselhető az utcai helyzet. Hétköznapokon délelőtt 9 és 10 között és késő délután hatalmasak a dugók. Este, késő este csak a Beach Road-on és az éjszakai élet epicentruma felé (pl. Walking Street) vezető főutakon van igazán dugó a szórakozásba magukat bevető sok ezer turista közlekedése miatt. A rengeteg személyautó, taxi, tuktuk a dugókban araszol, s ilyenkor járnak jól azok, akik bérelt motoron, vagy motoros taxin közlekednek. Előfordul, hogy a Pattaya északi részéről a központinak számító déli részre közlekedő turistának a 3-5 kilométeres szakaszon 40-60 percet kell zötykölődnie. Sokan inkább gyaloglásra váltanak át.
Tuktuk
Bármennyire is problémás Pattayán a tömegközlekedés, a tuktukkal utazás az egyik legszórakoztatóbb élménynek számít. A tuktukok ponyvával fedett platós teherautók, ahol a hosszában elhelyezett két padon ülnek az utasok, gyakran elég szorosan. A Bangkokban tuktuknak nevezett szállítóeszközöknek ehhez nincs sok köze. A pattayai tuktukon egyszerre akár 20-25-en is utazhatnak, a bangkoki kis motorkerékpárral hajtott, riksás jellegű szállítóeszközön legfeljebb 5-6 utas fér el (nem kényelmesen).
A tuktukkal utazás nagyon olcsó! Sokkal olcsóbb, mint Phuketen vagy Koh Samuin. Pattayán a 10-12 üléses tuktukok lényegében iránytaxiként közlekednek többnyire előre meghatározott útvonalakon. Végállomások vannak, de amúgy menet közben nincsenek kijelölt megállóhelyek. Leintéssel bárhol le lehet állítani egy tuktukot, ha nincs tele, és persze bárhol le lehet szállni csengetéssel. Egy főnek Pattaya és Jomtien területén belül 10 baht a menetdíj, függetlenül a távolságtól. Ha üres tuktukra szállunk fel és ráadásul megmondjuk a tuktuk sofőrnek, hogy merre akarunk menni, akkor már nem 10 bahtot akarnak velünk fizettetni, hanem közel taxis árat, azaz 100 bahtot, illetve ha messzebbre megyünk, akár 2-300 bahtot is. Ha végállomáson szállunk fel tuktukra, vagy bárhol menet közben, akkor csak 10 bahtot kell fizetni fejenként. Vannak díjövezetek, de a 10 helyett legfeljebb 20 bahtot kérhetnek el.
Ha üres a tuktuk és egy általunk meghatározott célpontra akarjuk vitetni magunkat, akkor már a tuktuk taxiként működik és egy előre kialkudott összeget kell a végén fizetni.
Jó érzéssel tölti el a külföldi turistákat, hogy nem kell többet fizetniük, mint a helyieknek.
Motoros taxi
Pattayán és Jomtienen a motoros taxik számítanak a leggyorsabb közlekedési eszköznek. Vannak, akik tartanak a motoros taxiktól, mert vadul közlekednek és alkudozni kell a viteldíjról. Igazából nem olyan veszélyes (maguk a motoros taxisok ragaszkodnak hozzá, hogy az utas felvegye a bukósisakot), és hamar el lehet igazodni abban a tekintetben is, hogy mi a korrekt, szokványos viteldíj. A központon belül a viteldíj 30 és 50 baht között mozog, nagyobb távolságok Pattayán belül sem kerülnek 80-100 bahtnál többe. Ez igaz drágább, mint az iránytaxiként közlekedő tuktuk, viszont A pontról a B-be a legrövidebb, legpraktikusabb. Motoros taxit szinte minden sarkon lehet látni, csoportokba verődve. Egy motoros taxinak egy utas szállítása a biztonságos, és legális. Ne kövessük a helyiek példáját, akik ketten vagy akár hárman is felerőltetik magukat a motor hátuljára.
Taxi
Rengeteg taxi közlekedik Pattayán, de inkább a kényelmesek és a bevásárló csomagokkal teli turisták veszik igénybe. Alig van pattayai taxis, aki bekapcsolja a taxiórát. Inkább átlagárakkal dolgoznak. A külföldiekkel alapból minimum 150 bahtot fizettetnek, még akkor is, ha csekély távolságot tesznek meg. A taxisok Pattayán nem nagyon tudnak megélni, szóval a legtöbbjük valójában a Pattaya (Jomtien) és Bangkok (avagy a reptér) közötti transzferre hajtanak. Ha Bangkokból vagy a repülőtérről utasokat hoznak Pattayára, akkor addig próbálkoznak helyben taxizni, amíg nem találnak utast a hosszú visszaútra, elvégre nem akarnak üresen visszamenni.
Bérelt robogó
Sokan bérelnek Pattayán és Jomtienen motorkerékpárt vagy robogót. Csak olyanoknak javasoljuk ezt, akik rutinosak, mégpedig azért, mert Thaiföldön baloldali a forgalom, valamint a helyiek elég vadul vezetnek és sok a baleset. Napi 100-150 bahtért lehet robogót, vagy motorkerékpárt (pl. Honda Wave 110) kölcsönözni. A heti és havi kölcsönzési árak arányosan kedvezőbbek. Rengeteg helyen lehet robogót, motorkerékpárt bérelni. A legtöbb helyen 1000 baht kauciót kell letenni. Nagyon gyakoriak a rendőrségi ellenőrzések. A rendőrök szigorúak, kérlelhetetlenek.
Miért érdemes regisztrálnia?